İhracatın Önemi ve Toplum ve Firmalara Olan Faydaları
İhracat, bir ülkenin ürettiği ürün ve hizmetleri, başka ülkelere satmasıdır. Günümüzde ihracatın önemi ve gerekliliği tartışma götürmeyen bir gerçektir. Çünkü günümüzde hiç bir ülke tek başına izole bir şekilde varlığını devam ettirmek istemiyor. İhracatın ülke ekonomisine olan katkıları, toplumun refah seviyesindeki artış ve işsizliği azaltması, ihracatın önemini anlamamız için yeterli sebepler arasında görünüyor.
Geçmişten günümüze ülkeler birbirleri ile sosyal, siyasal, kültürel ve ekonomik ilişkiler kurmuşlardır. Kurulan tüm bağlar birbirine zincirli bir şekildedir. Tüm ilişkiler diğer ilişkilerde alınan sonuçlar sonucu gelişimini sürdürmektedir.
İhracat Nedir ?
Ülkeler birbirleriyle ilişki içerisine girerek, ülke içinde üretilen ihtiyaç fazlası ürünleri ve ülkelerinde bulunan ham maddeyi, başka ülkelere ihraç eder. Yine aynı şekilde bir ülke ihtiyaç duyduğu ham madde ve ürünleri ithalat yoluyla diğer ülkelerden tedarik eder. Böylelikle ülkede bulunan ürünler uluslararası ticaret sayesinde ihtiyaç duyulan ürünlerle değiş-tokuş yapılmış olur. Bunun sonucunda ülkede refah seviyesinin artması sağlanır.
Dünya üzerinde gerçekleşen ihracat işlemleri çeşitli faktörlere bağlı olarak gerçekleşir. Bir ülke içerisinde ham madde eksikliği, ülke içinde üretilen malzemenin ihtiyaçlara göre kıt ve az olması ve fiyat farklılıkları ihracat ihtiyacını doğuran sebepler arasında gösterilebilir.
İhracatın Önemi
Uluslararası ticaret firmalar içinde yüksek getirisi olan işler arasındadır. Bir firmanın büyümesine doğrudan katkıda bulunan ihracat, dolaylı olarak ülkenin büyümesine de etki eder. Durgun piyasa koşullarında iç pazar müşterilerine bağımlılığı sonlandırır.
İç pazarda hızlı bir yükseliş gösteren firmanın, karlılık oranını arttırarak gelişiminin önünde hiç bir şeyin duramamasını sağlar.
Dış pazarlara açılarak, yeni satış stratejileri ve rakiplerinizin dış pazarlardan nasıl pay aldığını öğrenerek firmanıza en pahalı tecrübeleri kazandırmış olacaksınız.
Yabancı pazarlarda iyi bir satış grafiği çizerseniz, iç pazara olan bağımlılığınızı azaltırsınız. Dış pazarda edindiğiniz pazarlama stratejileriyle iç pazarda daha iyi bir grafik hazırlayacağınız da su götürmez bir gerçektir.
Ülkelerin ekonomik grafiği hiç bir zaman stabil bir seyir izlemez. Belirli aralıklarla dalgalanmalar mutlaka kendini gösterecektir. İhracatın önemi burada da devreye girer, dış pazarlarda etkili olan firmalar, ülke içerisinde ki ekonomik dalgalanmaların oluşturduğu dar boğazdan rahatlıkla çıkacaktır.
Ülke içerisinde üretilen ihtiyaç fazlası ürünlerin elden çıkarılmasını ve iş sürekliliğini sağlayacaktır. Daha fazla üretim hedefi oluşturacak, böylelikle daha fazla istihdam ortaya çıkacaktır.
İhracat, firmaların rekabet gücüne katkıda bulunur. Diğer firmalarla oluşan rekabet ortamından etkilenmeden varlığını sürdürme olanağı sağlar.
İhracatın Riskleri
Dış pazarlarla ticaret yaparak ihracat atılımını gerçekleştirmek isteyen firmaların önceden bazı riskler hakkında değerlendirme yapmaları gerekmektedir.
Öncelikle dış pazarlarda rekabet, firmanın tahmin ettiği rakamların oldukça üzerinde olabilir.
İhracat yapmak için ihtiyaç fazlası ürettiğiniz malların satışı tahmin edilen seviyenin altında seyredebilir.
Yapılan yanlış satış sözleşmesi sonucu, döviz kurlarında oluşan dalgalanmalar sonucu karınız azalabilir hatta zarar bile edebilirsiniz.
Müşterileriniz ödeme yapma konusunda sorumsuz davranarak geç ödemeler yapabilir. Belki ödeme bile alamayabilirsiniz.
İhracat yaptığınız ülke de meydana gelecek olan iç savaş, savaş veya işgal gibi durumlar karşısında ihracatınız sekteye uğrayabilir. Bunun sonucu kısa vadeli ve uzun vadeli borçlanmalarınızı ödemekte sıkıntı yaşayabilirsiniz.
Yeni nesil finans sektörünün göz bebeği blockchain sistemi hakkında detaylı bilgi edinmek için yazımızı okumanızı tavsiye ediyoruz.